10 przydatnych inspiracji na temat nauczycielskiego dobrostanu…

 

 

Gdy pisałam „Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela” (https://bit.ly/3u0Ea47) starałam się ująć temat dbania o siebie w szkole wielowymiarowo. Mam nadzieję, że załączony poniżej spis treści trochę to oddaje😊 Dziś chcę się z Wami podzielić moimi krótkimi lekcjami z wybranych rozdziałów „Kryzysowego” – niech to będą krótkie inspiracje na najbliższe dni.

A Was zachęcam do podzielenia się w komentarzu Waszymi lekcjami, wnioskami i refleksjami z wybranych rozdziałów „Kryzysowego”. To co? Lecimy?

1. Rozdział „W szkolnych kryzysach zaczynaj od siebie” – „ogarnianie siebie” w szkole – swoich emocji, swojego samopoczucia i nastroju to jest tak samo ważny obowiązek nauczycielski jak każdy inny.

2. Rozdział „Kultura „zaciskania zębów” i „dawania rady” – jako nauczycielka nie muszę być nieomylna i zawsze świetnie sobie radzić. Może mi być trudno i ciężko. To normalne.

3. Rozdział „Dostrzegać sens w szkolnym chaosie” – chcę robić stop-klatki, żeby się w szkole nie zajechać i chcę spoglądać z góry na moją pracę w szkole – żeby wiedzieć, co jest dla mnie naprawdę ważne…

4. Rozdział „Jak rozpoznać myśli, które nie wspierają” – nie muszę wierzyć w każdą myśl, jaka przychodzi mi na mój temat do głowy, ale mogę dbać, by moje myśli wspierały mnie w mojej pracy w szkole.

5. Rozdział „Nie bądź dla siebie surowym sędzią” – gdy potrafię być dla siebie łagodna, lepiej rozumiem uczniów/uczennice i bardziej efektywnie wspieram ich w uczeniu się.

6. Rozdział „Mądre odpuszczanie” – w szkole naprawdę nie muszę się szarpać, nie muszę być zagoniona, zarobiona… Mogę odpuścić – i to na wielu polach.

7. Rozdział „Jak nie zamieniać szkoły w emocjonalną Antarktydę?” – nie chcę odcinać się od emocji w szkole, chcę mieć z nimi kontakt, chcę odczytywać, jaki sygnał mi wysyłają. Tak samo chcę traktować emocje moich uczniów.

8. Rozdział „Wydłużam swój lont” – w szkole skupiam się na tym, co mi zdejmuje z barków napięcie, a nie na tym, co mi go dokłada…

9. Rozdział „Odróżniaj zmęczenie od napięcia” – warto poszukiwać wciąż nowych sposobów na regenerację, bo mój ulubiony sposób, czyli „leżing na kanapie” nie zawsze się sprawdza po trudnym dniu w szkole.

10. Rozdział „Twórz sobie wioskę wsparcia” – NIE JESTEM SAMA; wygadanie się, obgadanie trudnego tematu z kolegą/koleżanką to ma być mój nowy wspierający szkolny nawyk.

 

 

To co? Zajrzycie dziś do „Kryzysowego”? Napiszecie, co na Was zrobiło największe wrażenie? A może te inspirki pomogą komuś z Waszych znajomych? Skomentujcie i udostępnijcie proszę ten pościk dalej – niech moja robota frunie w świat i pomaga nauczycielom/nauczycielkom😊

 

 

 

Dobrostan nauczycielski

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni post
Odcinek #9: Szkolne życie bez spiny, czyli co wspiera nasze relacje?
Następny post
Słoik pełen wspomnień – jak relacyjnie zacząć rok szkolny?

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Dowiedz się więcej.

Call Now Button