Jak towarzyszyć uczniom w temacie inwazji na Ukrainę?

Cały świat wstrzymuje oddech podczas inwazji Rosji na Ukrainę. Blog Szkoła Dobrej Relacji nigdy nie włącza się w komentowanie wydarzeń politycznych, ale tym razem chodzi o niesienie pomocy. Wszyscy, na różne możliwe sposoby, włączamy się w pomaganie Ukrainie, a ja chcę dziś pomóc Wam – nauczycielom, nauczycielkom, wychowawcom, wychowawczyniom i osobom pracującym z dziećmi – w jednym miejscu zebrałam dla Was zestaw materiałów, które pomogą Wam towarzyszyć dzieciom i młodym ludziom w tym, co teraz się dzieje.

 

  • Podstawowe zasady – “Co możemy zrobić w związku z wojną w Ukrainie?”

https://blog.ceo.org.pl/co-mozemy-zrobic-w-zwiazku-z-wojna-w-ukrainie/

 

  • Podstawowe zasady podczas rozmowy na temat wojny w Ukrainie:

https://blog.ceo.org.pl/psycholog-radzi-jak-w-domu-i-w-szkole-rozmawiac-z-dziecmi-i-mlodzieza-o-wojnie-w-ukrainie/

https://drive.google.com/file/d/1jEY4wuPxyrPutgJumPXhEHNSkESVdSve/view?usp=sharing

  • Webinar Centrum Edukacji Obywatelskiej “Wojna w Ukrainie. Jak rozmawiać o niej z dziećmi i młodzieżą?”

https://www.youtube.com/watch?v=R5JyMmbG1PI

  • Artykuł “Jak z uczniami rozmawiać o wojnie, kiedy w klasie są osoby z Ukrainy, Rosji lub Białorusi?”

https://blog.ceo.org.pl/jak-z-uczniami-rozmawiac-o-wojnie-kiedy-w-klasie-sa-osoby-z-ukrainy-rosji-lub-bialorusi/

  • Scenariusz lekcji na ten sam temat:

https://drive.google.com/file/d/1jITDSrVgznXOv0Y8b-bq3PAaPJAoxpq-/view?usp=sharing

  • Świetne karty pracy, które nie tylko porządkują wiedzę o konflikcie, ale też zwracają uwagę na postawy i psychologiczny aspekt dbania o siebie w tym trudnym czasie:

https://drive.google.com/file/d/1Bfbf38FEblCu0O0lseDzwnkHLcrhRM4r/view?usp=sharing

  • Inspiracje na godzinę wychowawczą:

https://www.superbelfrzy.edu.pl/glowna/jak-rozmawiac-z-uczniami-o-wydarzeniach-w-ukrainie/

  • Poradnik dla osób goszczących uchodźców z Ukrainy – ważne informacje, wskazówki, jak rozmawiać itp.:

https://drive.google.com/file/d/1-EnXW7f4JSbs9PzGGJva1xL60cM3DTFy/view?usp=sharing

 

  • Post zbiorczy Centrum Edukacji Obywatelskiej dotyczący krytycznego odbioru informacji:

https://www.facebook.com/fundacjaCEO/photos/a.161059364027952/2663563940444136

 

  • Poradnik dla nauczycieli przedszkola:

https://drive.google.com/file/d/1VGY2In29jMHH7dsb2CayYxytuM6Kh_0I/view?usp=sharing

  • Scenariusze zajęć służące wyciszeniu, odprężeniu dla młodszych dzieci:

https://drive.google.com/file/d/14ZIx13b03o10x1CiZhu-uH0Ow5ZNZkY2/view?usp=sharing

  • Ebook z technikami relaksacji dla dzieci:

https://drive.google.com/file/d/1NUlWzi5LQameG3vxH48pN0x3av1irqII/view?usp=sharing

 

Pamiętajcie, by w tym trudnym czasie, gdy za wszelką cenę chcecie być blisko swoich uczniów – zadbajcie najpierw o siebie i “ogarnijcie” swoje emocje. Jeśli nie idzie Wam to tak łatwo i nie potraficie rozmawiać, bo czujecie się wciąż przytłoczeni – nie obwiniajcie się za to. Zawsze możecie powiedzieć uczniom o własnych odczuciach…

Jeśli chcecie podzielić się swoimi pomysłami, jak towarzyszyć uczniom w tym trudnym czasie – piszcie w komentarzu!

 

Refleksje Relacje nauczyciel-uczeń Relacyjne różności Rodzicielski kosmos

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni post
„Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela” – Wy pytacie, ja odpowiadam.
Następny post
Odcinek #7: “Nastawienie na “ty”.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Dowiedz się więcej.

Call Now Button