Uwaga! Obchodź się delikatnie z błędami!

 
 
#przytulswójbłąd #przytulswąporażkę
 
 
W filmiku #ocochodziwszkole (zobacz tu!) powiedziałam, że w szkole chodzi o rozwój bez cierpienia… Jak uważacie, co jest najważniejszym źródłem tego cierpienia w szkole…?
 
Wytykanie błędów, porażek, piętnowanie niewiedzy i braku umiejętności… Też Was to spotkało? Złośliwe uwagi kolegów czy koleżanek na temat tego, co robicie i jak działacie z uczniami; “uprzejme” zaproszenie “na dywanik” do dyrekcji, by posłuchać, co ostatnio schrzaniliście; odbieranie maili od rodziców, którzy bezceremonialnie mówią o Waszym braku kompetencji…?
 
Jak się wtedy czujecie? Czy wspiera Was to w procesie zmiany? Czy zachęca Was to do rozwoju…?
 
No właśnie… A teraz warto odwrócić sytuację: jak czują się Wasi uczniowie i uczennice, gdy piętnowane są ich błędy i wyliczane potknięcia?
Czy nie zdarza Wam się niejako odruchowo skupiać na ich niedociągnięciach zamiast na mocnych stronach?
 
To czasem są niuanse związane z tym, jak przekazujemy informację zwrotną, a czasem chodzi o przemoc słowną…
 
Zmieńmy nasze podejście do błędów! Nie piętnujmy, a pokazujmy, że błąd, pomyłka to coś naturalnego i pożądanego.
 
Chcesz więcej na ten temat? Wskakuj do działu podcastowego i odsłuchaj odcinka nr 4!
 

Refleksje Relacyjne zanotki

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni post
Odcinek #4 – “Jak wyjść ze szkolnej kultury błędu?”
Następny post
Nowe turbo-recenzje, czyli szybkie “zanotki” z lektur różnych…

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Dowiedz się więcej.

Call Now Button