Na co masz wpływ?

Na co masz wpływ jako nauczyciel?

  • na naukę uczniów/uczennic? Na to, jak będą uczyć się Twoi uczniowie? Jakie wyniki osiągną na egzaminach? Ile wiedzy zostanie w ich głowach po skończeniu edukacyjnej przygody? Z jaką pewnością możesz powiedzieć, że masz tu decydujący wpływ? Okazuje się, że 25%-37% uczniów nauczy się i bez Twojego większego wpływu, bez względu na to, jakie kroki podejmiesz i co zrobisz jako nauczyciel/nauczycielka przedmiotu.
  • na poprawę ich funkcjonowania, gdy mają jakieś dysfunkcje? To na pewno, uważajmy jednak, by zbyt pochopnie nie etykietować uczniów: czasem jako nauczyciele mamy tendencję stwierdzać lub podejrzewać u ucznia/uczennicy określone “dys-” i automatycznie kierować go/ją do specjalisty. Często jednak wszelkie “dys-” wynikają po prostu z różnic pomiędzy dziećmi; człowiek nie rozwija się według sztywnych ram. Okazuje się, że zaledwie 15%-25% uczniów potrzebuje zajęć wyrównawczych.

Na co zatem masz wyjątkowo silny wpływ?

Na to, czy uczeń odniesie w swojej szkolnej przygodzie sukces czy porażkę. Czy będzie szedł przez życie z poczuciem bycia słabym, nieprzystającym, z problemami, nieradzącym sobie… Czy może z przekonaniem, że potrafi o siebie zadbać, jest odpowiedzialny i autonomiczny, i że zasługuje na wszystko, co najlepsze…

Aż dla 37%-50% uczniów ich szkolny sukces zależy od tego, jak nauczyciel ich traktuje, jak buduje z nimi relacje, jak rozpoznaje ich specyficzne potrzeby…

 

Bądź nauczycielem/nauczycielką, który/która ma wpływ!

 

Dobrostan nauczycielski Refleksje Relacje nauczyciel-uczeń Relacyjne zanotki

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni post
Małe kroczki lepsze od zmian typu “wow”…
Następny post
Szkolne relacje – łatwe czy trudne?

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Dowiedz się więcej.

Call Now Button